För att bättre kunna hantera möjliga konflikter eller andra sociala problem inom föreningen så har styrelsen avtal med BOSO en tjänst hos HSB Göteborg.
BOSO är en tjänst där utbildade socionomer kan hjälpa till med att bland annat:
- Konflikthantering mellan medlemmar
- Kontakter (samtal och besök) med medlemmar
- Föreslå och förmedla service i hemmet
- Kontakter med sjukvård
- Kontakter med socialtjänst och övriga myndigheter
- Utreder, bedömer och försöker komma till rätta med störningsärenden
- Föreslå åtgärder och förmedla hjälp vid avgiftsrestantier
Observera att BOSO inte är en ersättare till den ordinarie störningsjouren. Om man akut vill sätta stopp för störningar fortsätt att kontakta Securitas. BOSOs roll är att arbeta långsiktigt med att lösa eventuella problem mellan medlemmar.
https://www.hsb.se/goteborg/fastighetsforvaltning/boendesociala-gruppen/
Kontaktuppgifter:
Telefon: 010-442 20 00.
Mail: boso.gbg@hsb.se